Saturday, February 13, 2010

Kebuntuan yang dibawa mati ...

Ari ni mama datang. Taking my aunty tu IKEA for a change...whatever, I don't really care. Aku pun bukan suka sgt dgn mak cik aku tu esp time bukak mulut nasihat orang. Manusia, kuman seberang laut nampak, gajah tepi mata x nampak ... Nasihat org berdentum2, cakap pasal hukum kalah ustazah, tp hadoiii .... (malas nk x plain ah)

But since dah lama gila aku tak jumpa mama, aku teringin jugak la nak spend masa, bukan lelama pun, breakfast or lunch skali dah cukup.
mama tido rumah A. Tapi A takde, pegi Ipoh, urusan keje. Dah beberapa hari jugak A telefon dan membebel, meluahkan yang terbuku selama ni pasal mama. Aku dengar, aku gelak je, bukan sarcastic, tapi aku dah terlalu biasa. Dah tak hairan, kalu mama x buat perangai mcm tu aku pelik. Tapi dalam gelak2 tu jugak aku mcm terbuku la, terasa la jugak mcm nk bagi my piece of mind.

Nak jadi cerita, ari ni K tak leh ambik mama, ada quiz tetiba kat Uni. So, A la kene ambik mama. Dah sampai rumah, mama called, ckp dah sampai. Aku takde la cakap nk g jumpa dia walau pun aku dah ada plan.

to make long story short, lepas plan semua, teman dan kereta, aku text mama, tanya apa plan dia utk hari esok. Dia cakap la nk pergi Romantika kat Ampang. So aku ok je. Lagi dekat, x yah aku g jauh2 sampai Putrajaya pepagi bute ari Sabtu. Aku tanya la sapa lagi ikut. Tujuan dia satu je, nk tahu pasal 1 parasit. Pastu mama cakap la SEMUA pegi. Aku balas, I wanna see my mom, but I dun wanna c DAT dot dot dot. mama tanya mcm mana nk buat, x kan nk halau. Aku tetiba hangin, kalau selama ni when it is about me or A, kenapa semua orang mcm terlebih bijak susun ayat? Nape semua org mcm ade je point nk bercakap, nak sakitkan hati? Nape mama boleh paksa abah called aku jerit2 tengking2? Nape bila pasal dot dot dot ni x pulak sampai ke tahap mcm aku? Sudahnye aku dapat title anak derhaka.

Serius aku tak paham, yang pasti, aku ended up having verbal fight with mama, semata2 kerana aku stand my point aku x nk tgk muka dot dot dot tu, sampai bila aku ugut x nk balik utk A kawin pun mama redha je..

Ok lah kalau mcm tu ... aku akan lagi kurang la balik rumah aku rasa. Biar bakal menantu yang tak tahu bila bakal kawin dengan K je la bahagia kan dia ... aku ni x lebih dari seorang anak yang menyusahkan hidup dia ... tp seingat aku sejahat2 aku, xde la aku menempelkan mcm b***** tu ... I curse the day u were born!

Lepas ni aku tak nak ambik tahu pasal apa2 dah ... aku give up ... aku penat ... balik2 aku jugak yg jahat, jadi xpe lah, anggap je la aku ni jahat kalau itu buat korang bahagia.

Am out of here!

1 comment:

nurul U said...

sapa K sapa A...susah betul nk paham..tp sy paham kak...kadang2 sy pun rasa iri hati bila kadang2 ayah pun lebihkan org luar..bengang pun ada..tercabar sy sebagai seorang anak..kenapa sy ni x cukup baik ke?jahat2 sy,sy x pernah pun buat sesutu yg melampaui batas..his..bengang betul


Peace of Mind...