Saturday, May 22, 2010

Kerana mulut badan binasa ...

Hari Isnin ari tu ada training kat PJ Campus 9am-4pm... aku mmg selalunye malas nk ke situ, aku tak berapa gemar org2 nye ... penuh kepuraan n mulut2 longkang ...tp pergi jugak la sbb compulsory utk semua ... lagipun intro to new curriculum ...

aku pegi mcm biasa, takde rasa hangin or nk marah ke apa ... aku pegi wit a neutral feeling. Sesampai deputy head n husband da sampai, my mate pun da sampai ... aku gerak masuk, duduk meja diaorg ... lepas tu ada 1 suara ;

'D, breakfast is ready makan la' ...

aku cam

'ye, nnt2, duduk jap' ...
(dalam ati rasa menyampah mula timbul la, aku amat BENCI dgn tone yg membingitkan telinga n menyakitkan hati, buat2 ikhlas ...ase cam nak muntah je atas muka)

aku terus borak2 dgn member meja ... pastu empunya suara datang promo biskut raya ... aku wat bodo, sbb aku MMG tak suka (going to BENCI soon) dia, IKHLAS dari hati yg tulus ...

pastu ada bunyi lagi ;

'eh, nape x breakfast lagi ni, pegi la nnt nk start ...'
suara concern yg menjijikkan ....

aku cam

eerkkhhh ... 'xpe2, nnt i pegi la' ..


aku sambung lagi borak + gossip tempat keje sambil melawak2 ...

SEKALI .... ntah dari mana ada lagi suara tu;

'hey, nape x breakfast lagi ni, diet ke?" ... d word D.I.E.T was emphasized.

aku mula hilang sabar, mate dah pandang muka aku, sabar2 ...

aku bgn, pandang tablemates semua buat muka jijik dan meyampah n said;

"kalo diet takdela aku mcm ni kan?"

Dep Head dah gelak, da2, g makan ...

Aku gerak ambik breakfast ... tp dalam kepala masa tu mcm ...

"HEY B****, ko apsal? mulut mcm sial? ko nk sebok2 aku diet ke tak kenape??? Ade aku sebok hal ko??? Balik cermin muka la pompuan, baru sebok pasal aku gemok ke kurus ... kalau aku mcm badak skalipun, ko ape kesah, aku mintak makan dgn ko ke? ke aku mintak makan dengan laki ko??? Mulut tu jaga, jgn mcm longkang ... lain2 sume da mcm longkang, mulut lagi mcm longkang .. .hina dina betul la ko ni minah ... kesian!!!!!!!"

i think this time, is d final time, aku diam skali lagik, JUST ONE MORE time, aku akn sound; kak, Nabi ada pesan, lidah ni mcm mata pedang, kalo sekadar nk berbasa basi menyakitkan hati baik diam, dosa pun kurang ye ....fikirkan ye ...



No comments:


Peace of Mind...