Sunday, April 5, 2009

Cerita Penyebok dan Menyebok ... (in the name of concern..) [F off!]


Cambridge Advanced Learner's Dictionary

busybody

noun [C] INFORMAL
a person who is too interested in things that do not involve them

Melihat definisi tersebut, aku jadi makin terpanggil utk menulis entri ini kerana dalam fikiran aku, aku tak dapat nak terima cerita penyebok dan perihal menyebok ni ... sbb bagi aku selagi sesuatu tu takde kena mengena dengan aku, atau in any ways akan memburukkan nama aku atau yang sewaktu dengannya, aku rasa aku xde masa nak ambik port.
Takde masa nak duduk2, utk borak2 pasal sesapa ada boyfriend, takde boyfriend, kenape dia ade boyfriend, kenape dia xde boyfriend, nape dia nape dia nape dia ... bukan hobby dan bukan aktiviti pastime aku.

Lagipun, WAHAI KEPOCIS sekalian,

KALAU;

1. org tu xde boyfriend, apa korang susah? Takut dia rampas laki/boyfriend korang eh? kalau takut, jaga betul2 boleh? jgn nk MENYEBOK jek!

OR

2. org tu ade boyfriend, tp x kawen lg, apa korang susah? sekurang2nye chances laki/boyfriends korang nk kena rampas tipis and 1 lagi, if dia kawen dgn boyfriend dia pun korang ingat dia jemput ke korang yg menyebok nih? (Kalo aku TAK HINGIN!!!! buat rosak majlis jek!)

OR

3. org tu ada laki tp laki dia x sekaya mana, apa korang susah? Ada dia mintak tolong korang? or habeskan duit yg laki korang kasik kat korang? Takkan? SO F*CK OFF!

OR

4. org tu kawen, tp kawen dgn duda/duda beranak, apa korang susah? Ada dia mintak korang support majlis dia or tolong jaga anak tiri dia? Takde kan?

SO, x reti2 bahasa, lagi.... BERAMBUS la !!



Oleh itu aku rasa amat BENCI (sebenci aku pada ISRAEL yg menodai bumi Palestin) , JIJIK (sejijik NAJIS BABI yang haram dalam Islam) dan MENYAMPAH (semenyampah menengok muka si bongkak BEN gal) kat manusia2 penyebok a.k.a KEPOCI ... mulut x reti diam, sebok nak tau pasal org. Yang aku heran, kaki2 kepoci ni bukan xde kerja, ade .. malah bukan setakat ade, melambak plak tuh ... Tapi mungkin diaorg punye time management excellent bangat gituh yg membuatkan diaorg ada banyak masa lebih utk menyebok.

Aku sebenarnya amat hairan dengan orang2 yg punya banyak masa nk menyebok pasal hal orang lain. Yang lebih peliknya, kepocis ni, bukannya menjalankan kehidupan yang perfect. Tapi ntah la ... diaorg xde plak masa nak rectify masalah diaorg. bagi aku itu kelakar, kuman di seberang laut nampak, gajah tepi mata x nampak .. bagi yg mcm ni, aku nasihatkan COMMIT SUICIDE je lah ... hidup menyusahkan org, menyakitkan hati org ... kalau yg tak kawen lg, korang cuma memalukan mak bapak dan keluarga, kalo yg dah berkeluarga, kesian la kat suami2 dan anak2 masing2, mcm mana la diaorg nk berhadapan dgn masyarakat bila esok2 ada org ckp, "bini ko/mak ko mulut mcm sial, sebok jaga tepi kain org, kain sendiri terselak terkoyak x sedar" ... x kena naya depa? x kesian ke? Lu pikir la sendiri!!



p/s: Kepada SEMUA KEPOCI di mana jua anda berada, pesan aku adalah;

bagi KEPOCI yg SINGLE, yg muda, yg terlajak, yg duda, yg janda, baik la insafi diri, dari menyebok pasal org yg memberi ruang utk org membuat remarks seperti ; "patut la takde org nk/kena cerai, xde keje lain menyebok pasal org, diri sendiri x terurus!", baik korang semua tingkatkan prestasi, jgn busuk hati dok mendengki org lain!
bagi KEPOCI yg BERSUAMI/BERISTERI/BERANAK, baik fikir mcm mana nak gembirakan dan bahagiakan mereka sementara mereka masih ada, jgn esok2 korang dah jalan, diaorg yg tanggung malu sbb masa hidup korang adalah BZBODY paling CEMERLANG di pejabat/kawasan perumahan anda! Tak pun, sebelum suami/isteri korang kena rampas!

2 comments:

UmiRawr said...

mekasih kak sebab jadi follower sy..hehe..teringin nak jumpa akak..

Anonymous said...

wah..kasar ayat..
tokojut den ni....

semput dado den baco...


Peace of Mind...