Thursday, May 13, 2010

Bila guard suruh bukak baju!

Hari ni tetiba rasa nk swimming ... masa turun g beli breakfast seronok je tgk air yg tenang tuh ...

aku pun turun dalam 930, lepas warm up, ase nk try swim around la .. da lama x buat, confidence level da turun ... baru tgh siap2, tetiba ada guard datang kasik instruction suruh aku BUKAK BAJU!

apa kes? dia ckp x leh pakai swimming suit penuh camtu, kene pakai lengan pendek ... aku punye la bengang ... mula2 aku ignored. dia blah, aku ingat dia malas nk gaduh, skalik dia datang lagi membebel2 ... aku da hangin, aku da jerit2 kat situ suh dia panggil org management datang ... dia x paham bahasa ... bila aku ignore dia blah, air pool yang sejuk tu aku rasa da mcm boiling ..

ini da kali kedua ni, aku tak leh sabar ... aku keluar pool, terus naik ke rumah, mandi, letak sume swimming attire dalam plastic, aku marched g management office.

Si penerima report gelak tgk aku membebel berangin cam nk ribut...aku ckp dah la x paham bahasa dan budaya kita, memandai jek ... dia sengih, "xpe puan, saya called dia skrg." dia pun call supervisor sama itu guard, aku pun ckp, lain kali letak gambar la, susah diaorg ni nk paham, cam ayam cakap dgn itik ... haish!!!

Mengong punye guard ... takkan la aku tatau PROPER SWIMMING ATTIRE tu apa ke jadah nye ... Ngok!

No comments:


Peace of Mind...