Wednesday, May 12, 2010

Piala Thomas oh Piala Thomas ...

Hahahahaha ... mesti lawak kan bila aku tetiba cakap pasal sukan ... aku sukan lain x kesah sgt, tgk takpe, x tgk pun xpe ... tapi sukan yg satu ni aku MUSTI tgk ...

semalam Malaysia lawan Jepun penentuan Juara Kumpulan ... aku TER'miss' .. tgk2 dah seri 2-2. Game seterusnya Hafiz Hashim lawan Sato ... aku mmg x penah minat dia ni ... sbb dia mcm Misbun zaman muda2 ... x consistent ... bila da cemerlang, cemerlang habis, bila da x bermaya, lgsg mcm x pernah main ... so aku tgk ala2 kadar la ...

tp aku nk comment jgk ... aku mcm x brapa berkenan tgk cara dia main ... mcm xde semangat, alasan baru 1st time turun gelanggang, sbb game sebelum tu Nigeria x sempat sampai ... muka dia toye je masa main ... aku ada la post marahkan si hafiz ni kat FB, ada brader badminton ni sorang, post jgk kat FB dia yg dia paham nape Hafiz camtu ... dia ckp Hafiz training ari2 420am, so mcm tertekan ... aku mcm nk tanya Chong Wei turun lewat lagi ke? tp malas nk gaduh la kan .. aku ignore je

skalik lg dia post .. .kalau sekadar tgk je badminton, jiwa tu takde susah la katanya, tgk asik nk menang, x yah la tgk ... aku mcm haih, ckp ... mulut nk kene tapau ni ... kalah menang adat permainan bang, org bangang pown bleh paham ... tp kalau kalah biar lah kalah bergaya, bukan menang je nk kene menang bergaya .. awak da lah kalah dgn underdog, kalah plak straight set sbb ketiadaan kesungguhan, x ase nk pancong ke pemain mcm tu...lain kali nk ckp pk la sikit ... jgn ase kite jew bagus ... ce tanya org yg bercakap tu apa maksud dia ... kang senang .. POYO!


Btw, aksi2 semlm semasa menentang Denmark, buat aku x senang duduk, asik telompat2 dr sofa ... aku kasik tabik spring rolls kat Datuk Lee Chong Wei, dia mmg hebat, dia mmg juara dunia, aksi bersahaja tp bersungguh, penuh taktikal dan strategi ... aku yg tak kenal dia pun bangga tahap kembang bertaman, aku tatau la adik-beradik, mak, ayah dia ase cane ... Ko mmg hebat la Chong Wei, tade la pemain Malaysia mcm ko setakat aku hidup ni ... Lei hou ye a Chong Wei!

tgh syok tgk badminton ala Tokyo Drift, aku x dapat tahan gelak tgk member aku sorang ni lak siap mencangkung atas sofa, over exited, over agitated tgk aksi kejar2 ala2 Tokyo Drift, siap pegang bantal nak tutup muka tu!!!!!!!!!! Ilek mate, badminton je tew ... kalo kalah, nx time bleh main lagi, jangan ko asma sudaaaaaa ... hik hik hik hik

No comments:


Peace of Mind...