Sunday, May 9, 2010

This Mother's Day ..

Pagi ni aku takde mood nk bgn pagi .. Bangun je da masa yg sesuai untuk brunch. aku ke kedai mamak beli roti boom, aku beli skali roti, sardin dan butter utk buat sandwich petang ni. xde selera nk makan nasik..not in d nasik mood.

aku sampai rumah about 1115. time tgh get ready utk brunch, aku teringat hari ni hari ibu...semlm aku da berkira2 apa aku nk text mama...tp ari ni serasa mcm malas ...

lepas makan aku called A, aku tanya A dah hantar wish ke? dia ckp tak .. aku tanya lagi, tak nak anta ke? nope ... dia balas pendek. rasa2 mcm A xde mood je. Aku pun ckp ok n hung up. Lepas tu aku pun rasa malas nk text d wish ... tp tgk la ... kalau ada keinginan ...petang2 la or malam2 karang before midnight...masih hari ibu kan ... hmmm.

ingatan ini tiba2 telah membuat jiwaku runtun. air mataku tiba2 mengalir lesu. andai mama tahu how much i miss u ... tp ma, along tahu, walau apa pun yg berlaku, berapa lama pun masa yang berlalu, kita tak kan jadi mcm dulu, bukan along tak mahu, tapi along x mampu...along mohon kemaafan dari mama kerana mama menderita kerana along yang degil ni...ma this is from my heart ..

Ma,

Selamat hari Ibu,
tiada kata2, tiada perbuatan atau tiada segalanya yg mampu along lakukan untuk berterima kasih pd mama yg mengandungkan, melahirkan dan membesarkan...tapi ma, along memohon keampunan kerana along, mama tidak bahagia, kerana A, mama mendapat malu... ampunkan kami ma, kami sentiasa doakan agar satu hari nnt mama akn dikurniakan anak dan menantu yg akan membahagiakan mama, bukan mcm kami yg jahat n memalukan ni ...

Wassalam ...

Selamat Hari Ibu mama ...


3 comments:

Sarah Bt Saadi said...

You made me almost cry, madam :(
i miss my mom, now...

NDlinanizal said...

i cried sarah .. that's d best way to let it out ..

Sarah Bt Saadi said...

omaigod....it must be hard for you.
i know its hard. but i also know that u are strong enough to face it. be strong madam..or maybe, stronger.you can.


Peace of Mind...